Nog een nachtje slapen... - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Janske Wal - WaarBenJij.nu Nog een nachtje slapen... - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Janske Wal - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje slapen...

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Februari 2013 | Nederland, Oirschot

In een wereld van Social Media dacht ik dat een reisblog een beetje achterhaald was... Maar na wat onderzoek onder mijn doelgroep bleek er toch meer vraag naar te zijn dan gedacht. Dus speciaal voor familie, collega's en vrienden die er om vroegen: hier istie dan; mijn reisblog! Om jullie allemaal toch een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen en avonturen aan de andere kant van de wereld. Maar ook, om zelf op de hoogte gehouden te worden van wat hier gebeurt. Alle roddels, nieuwtjes, sportuitslagen enz ;).. alles is welkom op deze site! ;)

Morgen is het dan zover...dan begint mijn grote reis naar Brazilie en Australie. Een reis die ik al zo lang in mijn hoofd heb, in allerlei verschillende vormen en maten, maar nu dan eindelijk vastligt.
De afgelopen weken zijn ontzettend snel gegaan. De laatste week kwam pas mijn realisatiemomentje dat het al bijna zover was. Al die 'laatste keren' en afscheidsmomentjes. De laatste keer voetbal, werk, Tilburg... Vooral dit weekend kwam het besef, maar ook het besef hoeveel lieve vrienden ik heb. Echt bedankt iedereen voor jullie leuke kado's, kaartjes en berichtjes, en natuurlijk voor de gezelligheid!

Morgen is het dus zover, dan vlieg ik 's middags richting Londen, om vervolgens 7 uur te wachten en dan verder te vliegen naar Brazilië.
Om een beetje een idee te geven van hoe mijn reis er in grote lijnen uit gaat zien: 8 februari land ik op de dag dat niet alleen hier in Nederland, maar ook in Brazilie het grote Carnavalsfeest losbarst. Als dat geen mooi feestje is om mijn reis mee te beginnen?! Ik zal een maandje in Confins-Belo Horizonte verblijven met mijn oom, tante en neefje. Vervolgens ga ik 6 weken een project doen in Rio de Janeiro, waar ik voetbal les ga geven aan straatkinderen (Al denk ik dat het eerder andersom zal zijn ;) ). Daarnaast geef ik ook andere sportlessen en zal ik waarschijnlijk ook Engelse les geven in een weeshuis. Ik slaap in een, wat schijnt, erg artistiek hostel met veel livebandjes en ander entertainment, enkele straten van het strand vandaan.
Als ik de kinderen daar heb opgeleid tot de toekomstige Ronaldinho's, Neymar's en Ronaldo's, heb ik nog een kleine 2 maanden de tijd om Brazilie te (her)ontdekken.
Begin juni vertrek ik vervolgens naar Australie om te gaan backpacken en werken! Wat ik daar ga zien of doen, de tijd zal het leren! Mijn reis staat nog helemaal open! :)

Een mix van gezonde spanning en vooral heel veel zin overheersen nu. Ik ga mijn laatste spulletjes in mijn backpack proppen en genieten van de 'laatste' avond in Oirschot. En dan... nog één nachtje slapen!

Laat het avontuur maar beginnen!!

-Janske

*Update: mijn adressen voor de eerste 2/2,5 maand:
De eerste maand verblijf ik hier:
Rua Jose Goncalves Neves 679
CEP 33500.000 Confins MG Brasil

Daarna 6 weken in:
Art Hostel Rio
Rua Silveira Martins 135
Catete
22221-000
Rio de Janeiro, RJ
Brasil

  • 06 Februari 2013 - 15:26

    Anne:

    Hee Jans,

    Vind het nog steeds raar dat jij nu straks ook weer ergens aan de andere kant van de wereld zit. Zeker als je bedenkt dat we afgelopen zomer nog met z'n 4en in Oirschot zaten. En dat, nadat ik er afgelopen jaar zelf niet was, ik nu carnaval in m'n eentje moet vieren en dan ook nog te bedenken dat jij het gewoon in Brazilië viert!!! Maar goed ik gun het je!! Ik hoop dat het je gaat lukken deze blog bij te houden, maar ik begrijp na mijn eigen mislukte poging en het zien van de weinige berichtjes van Peggy dat dit niet altijd makkelijk is. Hopelijk lukt het wel om ons op de hoogte te houden via de WA ;P.

    Ik wens je heel veel plezier en een hele goede reis!!! Tot over 8 maandjes, dan moeten we maar eens echt goed met z'n 4en gaan partyen!!!!

    xx

  • 06 Februari 2013 - 15:28

    Smits':

    Have fun Jans'!!!!!!! X

  • 06 Februari 2013 - 15:39

    Henk:

    Maar vanavond eerst nog rijst met kip-kerrie en erwtjes
    en wat later een stukje appeltaart en een ribbelchipje
    om die smaakjes acht maanden te bewaren!

  • 06 Februari 2013 - 15:43

    Melanie:

    Onwijs veel plezier Jans!! Kus

  • 06 Februari 2013 - 16:05

    Amber:

    Geniet ervan meid!! Wat een ervaring weer! Heerlijk!

  • 06 Februari 2013 - 18:27

    Cin:

    Mis je nu al!!

  • 06 Februari 2013 - 19:09

    Inge:

    Oh je gaat echt al bijna! En ook nog eens Brazillie (god wat wil ik daar ook graag heen).
    Nou heel veel plezier en als je tijd hebt ga dan ook ff langs NZ he ;)
    Goeie reis!
    xx

  • 06 Februari 2013 - 19:30

    Anneke:

    Lieve Janske

    Je staat bovenaan in mijn favorieten. Heel fijn dat je een reisblog maakt. ik ga je volgen hoor.
    Van oost naar west, van noord naar zuid. Goede reis!

  • 06 Februari 2013 - 21:32

    Ankie Van Wesel:

    he Janske veel plezier bij oom , tante en neefje, geniet ervan .

    misschien kun je ze daar alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf groet leren he?

    Agge mar leut et.gr. Ankie

  • 06 Februari 2013 - 21:54

    Bert En Hjet:

    Janske, goede reis en geniet!

  • 06 Februari 2013 - 23:53

    Laks:

    Sjans , je laatste nachtje... Die zal je niet veel slaap brengen...al die adrenaline die lekker door je lichaam giert! Ik ga je missen vrouwke! Heel veel genieten en een mooie chicka bonita mee naar huis nemen!!!!! Kus!

  • 07 Februari 2013 - 14:42

    Margriet:

    Super Janske, onwijs veel plezier!

  • 14 Februari 2013 - 22:13

    Jes:

    Mis jou...
    Heel veel plezier nog daar!! Xx

  • 14 Februari 2013 - 23:09

    Jolijn:

    Whoopwhoop. Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oirschot

Janske

Volg mijn verhalen en avonturen in Brazilie en Australie!

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 9926

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 08 Oktober 2013

Brazilie-Australie

Landen bezocht: