Op naar bestemming 3: Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janske Wal - WaarBenJij.nu Op naar bestemming 3: Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janske Wal - WaarBenJij.nu

Op naar bestemming 3: Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Heey y'all!

Donderdag is het zover, dan ga ik beginnen aan weer een nieuw deel van mijn reis: 5 weken liftend/trekkend met Cindy door Nieuw Zeeland! Heel veel zin in, maar ik moet zeggen dat het ook heel raar voelt om mijn, voor mij nu normale leven in Sydney achter te laten. Onwerkelijk bijna. Ik heb hier zo'n fijn leventje opgebouwd in korte tijd met echt geweldige mensen, een heeeeerlijke lifestyle en leuk werk, en het is raar dat straks voorbij is. Maar dat heet reizen en ik moet zeggen, ik ben heeeeel benieuwd naar Nieuw Zeeland en heb heel veel zin om dit mooie land samen met Cin te gaan ontdekken!!

De afgelopen weken heb ik zo erg genoten van Australie. Ik werkte veel, tussen de 35 en 49 uur per week, maar het was elke week genieten als ik dan mijn salarisstrookje binnenkreeg. Een week (echt heerlijk dat wekelijkse salaris hier) heb ik zelfs de 4 cijfers gehaald, nou, dat is een uniek moment moet ik zeggen!
En het werk was leuk; gezellige collega's, leuke vaste gasten, relaxte sfeer..! Inmiddels afgelopen weekend mijn laatste dagje gehad, en daarmee begon dus ook het afscheid nemen weer. Dat is echt een klein minpuntje aan reizen; overal waar je komt moet je uiteindelijk weer afscheid gaan nemen. Blijft een raar moment.

Als ik niet aan het werk was was er natuurlijk tijd voor leuke dingen. Ik heb me een hoop roadtrips gemaakt afgelopen maand!

Te beginnen met de Great Ocean Road samen met Floor. 9 dagen lekker plat Brabants praten, veel gelachen (om o.a. rare mensen) en veel gezien. Wow, wat is die weg van Melbourne naar Adelaide mooi! De eerste dag zijn we naar Melbourne gevlogen en daar een nachtje in een hostel geslapen en een deel van de stad (Fitzroy) ontdekt (heerlijke stad!). Daarna de camper opgehaald en begonnen aan onze roadtrip richting Adelaide. Links rijdend natuurlijk en met een automaat. Op zich wen je snel aan het links rijden, het enige waar ik wat moeite mee had was de richtingaanwijzer, in plaats daarvan deed ik geregeld de ruitenwisser aan;).
We hebben er 4 dagen over gedaan om naar Adelaide te rijden, waarvan het eerste deel ( de oorspronkelijke Great Ocean Road) wel echt het mooiste is. Rijdend langs kliffen, in de bergen, direct aan de zee. Supermooie omgeving, rotsen (oa de 12 apostles), natuur, watervallen, parken, stranden, zonsondergangen, en slapend op idyllische kampeerplekken aan het water, onder een volle sterrenhemel, genietend van ons zelf gekookte eten op ons camperpitje en een biertje.
Maar ook na de Great Ocean Road volgden nog 2 dagen richting Adelaide met prachtige eindeloze landschappen waar je in reed, heuvel op, heuvel af, helaas veel dode kangeroos, maar wel supermooie meren, kraters en stranden. Lekker muziekje erbij en genieten van al het moois wat Zuid Australie te bieden heeft!
Aangekomen in Adelaide hebben we een dagje daar doorgebracht en de stad wat verkend. Heel anders dan Melbourne en Sydney, veel landelijker, heel ander soort mensen maar wel gezellig en heel vriendelijk! De volgende dag terug gereden via een kortere, maar ook mooie weg, in 1,5 dag, naar Melbourne. Daar nog 3 dagen gebleven in St Kilda en Phillip Island. Hele mooie delen van Melbourne, voelt vakantieachtig aan en hier hebben we penguins en koalas gespot, hele leuke kroegjes ontdekt en op Phillip Island een flinke fietstocht gemaakt ( das nog best zwaar in zo'n heuvelachtig eiland!).

Deze trip was echt een mooie vakantie tussen al het werken door! Maar daar werk je voor he! Bij thuiskomst weer flink aan de bak om geld te verdienen voor Nieuw Zeeland! Maar tussendoor nog vele leuke uitstapjes gehad met de groep meiden hier. Een bijzondere mooie groep vriendinnen die ik echt ga missen. Zoveel lol mee gehad! De laatste weken zijn we naast de vele dagjes en avondjes uit ook op roadtrip geweest naar Newcastle waar we oa flink hebben gezandsurfd (is dat een woord?) en verder vooral veel chillen op het strand, muziek gemaakt enz! Afgelopen weekend met hen naar een beachhouse van een van de meiden geweest. Geweldige plek aan het water en opnieuw heerlijk gerelaxt!

Daarnaast ook nog de Blue Mountains bezocht, gelukkig nog voor al die bosbranden die nu heersen. Heel mooi gebied met watervallen en bergen en wilde kangeroos, spinnen en andere dieren en veel verhalen. Jammer dat daar toch elk jaar die branden woeden, simpelweg door het hete, droge weer hier en de sterke winden. Afgelopen week is het begonnen en wow om het zo dichtbij mee te maken was wel raar. Een knalrode zon, sterke vieze wind, grijs, paarse rook die de hele hemel bedekt. Het leek net alsof de wereld aan het vergaan was. En deze branden in oktober zijn uitzonderlijk. Normaal zijn de bosbranden pas in december-januari, wanneer het hoog zomer is. Blijkbaar zijn de temperaturen die we nu hier hebben (ruim 30 graden) niet normaal voor deze tijd van het jaar (lente). De branden zijn ook de ergste in 40 jaar. Nu al dus. En de zomer moet nog komen.

Die hete zomer ga ik niet meemaken (en misschien is dat dus niet eens zo erg). Want Nieuw Zeeland wacht! Cin en ik willen in 5 weken zoveel mogelijk van zowel het noorder- als zuidereiland gaan zien! We gaan proberen dit liftend te doen, de mensen daar zijn heel chill en liften is erg normaal daar. Opnieuw dus een mooie reis waar ik erg naar uit kijk, en daarbij sluit ik weer een ander mooi deel af!
Na Nieuw Zeeland kom ik nog 2 daagjes terug in Sydney en 1 december vlieg ik terug naar het koude Nederland!!!
Nieuw Zeeland wordt dus mijn allerlaatste deel van deze reis en ik ga er enorm van genieten!

Good day and see y'all soon!!!! :)

xx

  • 22 Oktober 2013 - 04:21

    Cin:

    Touché!!
    Ga nog ff superhard genieten en afscheid nemen! Ik zie je donderdag!

    X

  • 22 Oktober 2013 - 06:07

    Ankie Van Wesel:

    Goede morgen Janske, meid wat geniet jij toch en wat maak je veel mee.
    Deze reis ervaringen pakken ze je nooit meer af en wat zul je genieten in nieuw Zeeland erg mooie natuur.
    Ook zul je weer vele leuke , gekke mensen ontmoeten geniet er van hoor ,
    Ik zelf geniet erg van al je verhalen ook die op facebook staan.
    goede reis , gr. Ankie

  • 22 Oktober 2013 - 06:53

    Jolijn:

    Superrrrrrvet!!! Enjoy!! X

  • 26 Oktober 2013 - 10:23

    Bert En Hjet:

    Hoi Janske, wat een verhalen weer! Genieten! Veel plezier in Nieuw Zeeland! Groeten uit de Beerzen , ook aan Cindy

  • 28 Oktober 2013 - 11:26

    Jes & Patries:

    Heej Jans,
    Geniet lekker in nieuw zeeland en heel veel plezier samen met Cin!
    Xxx

  • 28 Oktober 2013 - 16:24

    Anneke Van Dijk:

    Ha Janske
    Wat een mooi verslag weer. Knap dat je met een camper door al die variaties landschappen bent gereden! We gunnen je van ganser harte een super-prachtige afsluiting van je indrukwekkende reis.
    Daarna weer richting Europa vol wijsheid en herinneringen.
    Maar eerst genieten van New Zeeland!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 28 Oktober 2013 - 18:17

    Ingrid Van Roovert:

    Super mooi Jans!! Zeker nog genieten samen! Ik ben benieuwd naar je/jullie verhalen en hoe t is gegaan met het liften. Toch wel spannend! Heel veel plezier! En tot in december!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janske

Volg mijn verhalen en avonturen in Brazilie en Australie!

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9895

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 08 Oktober 2013

Brazilie-Australie

Landen bezocht: